...

Op naar Italië!
Vandaag is het zover: op naar Italië. Met onze eigen auto gaan wij een 8-daagse rondreis naar het Gardameer en de Dolomieten maken. Onze eerste tussentop is in Manheim, waar we overnachten. Hierna vervolgen we onze weg naar het Gardameer. Doordat we de weg niet meteen konden vinden en last hadden van files, arriveren we om 21.00 uur bij ons hotel. Het avondeten was al geserveerd, dus gingen wij een pizza eten in een restaurant met een prachtig uitzicht over het Gardameer en de lichtjes aan de overkant. Om 22.00 uur was er mooi vuurwerk te zien boven het meer! Alleen waren wij op, dus gingen we snel naar bed...

Het Gardameer
We staan vroeg op en na ons ontbijt gaan we naar een van kiezelstranden van het Gardameer om te gaan zwemmen. Op het meer ziet het zwart van de witte zeilen; er blijkt een regatta bezig te zijn. Het water is heerlijk en de zon schijnt volop. Wat wil je nog meer? Rond lunchtijd zijn we in de haven van het Gardameer wat gaan eten en na een heerlijk ijsje hebben we de hele middag gezommen, gezond en genoten van de activiteiten op het meer. De dagen die volgen genieten we ook volop van alles wat het Gardameer te bieden heeft en bezoeken we verschillende mooie steden en dorpjes rondom het meer.

Verona, de stad van Romeo en Julia
Vanuit het noorden van het Gardameer gaan wij op weg naar Verona, de stad van Romeo en Julia. We komen aan om 12.15 uur en kunnen meteen parkeren bij de historische Scagliaribrug, waarover je de Adige oversteekt om in de oude stad te komen. Na een lunch in een van de straatjes rondom de Arena, besloten we om naar het huis van Romeo en Julia te gaan om foto's te maken van het beroemde balkon. Via een groot marktplein lopen we ook nog langs het Dogenpaleis. We stappen weer in de auto en zijn binnen een uur in Casteletto, waar we lekker gaan zwemmen.

De Dolomieten
Na een week te hebben rondgereden rond het Gardameer, gaan wij op pad naar de Dolomieten. De Dolomieten liggen in Italië en maken deel uit van de Alpen. We vertrekken vanuit Castello di Brenzone en gaan rijden richting Trento. De routes door het berglandschap zijn mooi en we komen veel motorrijders tegen. We stoppen voor een lunch met een prachtig uitzicht over het berglandschap. Ook vanuit het hotel hebben wij een prachtig uitzicht. De volgende ochtend is het fris buiten, maar dat is niet zo raar. We zitten immers op 1007 meter hoog!

Via de Timmelsjoch naar Oostenrijk
Vandaag wacht ons een lange rit. We nemen de route richting  Oostenrijk over de Timmelsjoch. Dit is een prachtige weg met veel mooie uitzichtpunten. Diepe dalen, bergen met sneeuw, haarspeldbochten, prachtig! Op de Timmelsjoch (2509 meter hoog) lunchen we, waarna we Oostenrijk ingaan. Op de dagen die volgen genieten we van het mooie berglandschap, karakteristieke steden en de frisse lucht. We zien zelfs nog Olympische sporters trainen op de Olympische skischans! Erg bijzonder. Langzaam rijden we na 15 dagen terug naar Nederland met een berg wasgoed. Maar we hebben een mooie vakantie gehad, Sary wist niet dat Italië zo mooi was!