...

Van Asten naar Canterbury
Bij aankomst op het vertrekpunt staat de koffie al klaar. Op het mededelingenbord staan bij onze reis naar Bournemouth 35 namen vermeld. Tegen de lunch komen we bij de veerboot. Aan boord wisselen we geld, is natuurlijk niet het goedkoopste, maar dan heb je wel gelijk Engelse Ponden in handen. Via een mooie kustweg door Folkestone rijden we naar Canterbury. Eind van de middag komen we aan en nadat we de koffer op de kamer hebben gezet schuiven we aan voor het eten. De maaltijd is heerlijk: tomatensoep, kipfilet met aardappeltjes in schil en erwten/wortelen. En als toetje een jammie chocoladetaart!

Drukke steden en wonderschone natuur
Via de altijd drukke snelweg M25 arriveren we om 11:00 in Southampton. Onder leiding van een gids wandelen we door de Old Town. De tour eindigt in een pub waar we genieten van een heerlijke lunch. Na de lunch hebben we nog wat vrije tijd en die besteden we door op ons gemak door de winkelstraat te wandelen. Omstreeks 15:30 vervolgden we ons reis naar het stadje Lyndhurst in New Forest National Park. Na een kort bezoek aan dit leuke maar drukke dorp rijden we door het National Park naar ons hotel in Bournemouth.

Isle of Wight
22 graden en lichte bewolking, een mooie dag voor een excursie naar Isle of Wight. Iets later dan gepland, vertrok de boot voor een overtocht van 40 minuten naar het eiland. Begeleid door een gids verkennen we in 5 uur tijd plaatsen als Yarmouth, Newport, Arreton en Needles. Onderwerg hebben we voldoende tijd gehad om te genieten van alle mooie uitzichten onderweg. Bij Needles gaan we nog met een stoeltjeslift naar beneden om the coloured sand cliffs of Alum Bay te bewonderen.  Daarna gaan we met de boot weer terug en tegen zeven uur arriveren we in ons hotel waar het eten al klaar staat.

Salisbury en het Kingston Lacy kasteel
Na een stevig ontbijt vertrekken we met de bus naar de stad Salisbury. De groep gaat naar Stonehenge maar wij zijn daar al eens geweest dus wij wandelen eerst naar de kathedraal waar we in alle ruste in het zonnetjes kunnen genieten en foto’s kunnen maken. We hebben zin in koffie en besluiten dan ook om richting de, met vrolijke paraplus, versierde city center te lopen. We besluiten om maar meteen te gaan lunchen en bestellen, hoe kan het ook anders, fish and chips. Na de lunch vertrekken we met de bus naar het kasteel Kingston Lacy. Hier hebben we de kamers en de tuinen bewonderd. Om 18:00 uur vertrokken we weer naar hotel voor de laatste nacht in Bournemouth.

Kastelen en steden
Vanuit Bournemouth vertrekken we met de bus naar Arundel Castle in het plaatsje Arundel. Op eigen gelegenheid bewonderen we de kamers in het kasteel: Een en al pracht en praal, fantastisch. Helaas hebben we geen tijd meer om ook de tuinen te bewonderen. Rond het middaguur vertrekt de bus naar de stad Canterbury, waar we tot zes uur vrije tijd hebben. Hier lopen we om de kathedraal (die in de steigers staat) en bezoeken - na een tip van de chauffeur - een café met  een eigen bierbrouwerij. Aan het eind van de dag vertrekken we naar het hotel waar we ook de eerste nacht hebben overnacht.

Home sweet home
Om 07:00 uur vertrekken we met de bus richting de ferry voor de overtocht naar Calais. Nog een laatste blik op de witte krijtrotsen van Dover en de ferry vertrekt. Onderweg spenderen we onze laatste ponden in de Sea Shop en om 11:30 komen we aan op het vasteland van Frankrijk. Vlakbij Gent in België stoppen we voor een lunch waarna we doorrijden naar onze eindstop: Asten. In totaal hebben we deze rondreis 1.619 km afgelegd.  Bij aankomst in Asten wachtte een goed verzorgde koffietafel met diverse broodjes. Het is alweer tijd om afscheid te nemen van onze reisgenoten, maar we kunnen terugkijken op een onvergetelijke mooie en supergezellige week in Zuid-Engeland.