Wij respecteren uw privacy

Kras gebruikt verschillende soorten cookies. Naast functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te laten functioneren, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van de website te meten. Ook plaatsen wij graag cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde en relevante aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw internetgedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen.
Door op “Accepteren” te klikken geeft u toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies. Indien u kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies.

Weigeren

Ook onze KRAS reisleiders verhuizen mee naar TUI

KRAS redactie

De komende weken interviewen we een aantal bekende gezichten bij KRAS. Want onze reisleiders verhuizen ook mee naar TUI. Hoe hebben ze de afgelopen jaren ervaren als KRAS reisleider en hoe zien ze de toekomst als TUI reisleider.

Even voorstellen

Mijn naam is Michel Lebon, 52 jaar, ik werk nu 25 jaar bij KRAS voor wie ik ongeveer 400 reizen heb mogen begeleiden in een kleine 60 verschillende landen. Mijn hoofdbestemming was altijd China, maar ik heb ook vele reizen gedaan in Marokko, Oost-Europa, India en Nepal, het Midden-Oosten en de laatste jaren in IJsland. Daarnaast natuurlijk ook snoepjes als Nieuw-Zeeland, Mongolië, Sri Lanka, Madeira en Japan.

Wat is je mooiste herinnering als KRAS-reisleider?

Dankzij de moderne technologie is “kantoor” altijd dichtbij, en met name de intieme samenwerking met de afdeling reisleiding blijft een fijne herinnering. Al zat je aan de andere kant van de aardbol, dan stonden de dames toch naast je met raad en daad in moeilijkere momenten. En je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt; overboekingen, wilde stakingen, verdwaalde passagiers, overlijdens, onderlinge ruzies, dagenlange vertragingen, etc. etc. Never a dull moment!

Wat is de mooiste reis die je met KRAS hebt gemaakt?

v

Een gemakkelijke vraag maar een gemakkelijk antwoord ligt niet zomaar voorhanden. Zoveel bestemmingen hebben hun eigen, specifieke troeven; voor wie zich open stelt, is er altijd iets moois of bijzonders te zien, ver weg of dichtbij. In 1996 was de Duitse deelstaat Thüringen helemaal in, wie herinnert zich dat nog? En het waren schitterende reisjes! Marokko is een práchtig land, weinig landen kennen zo’n afwisseling in natuur en cultuur, met een gastvrije bevolking. De zogenaamde “Ottomanen-rondreis” was adembenemend mooi, door bijna onbekende landen en streken van Zuidoost-Europa. India en Nepal zijn ware belevenissen, er is zoveel wonderbaarlijks te zien, gewoon al door naar buiten te kijken, een draaikolk van verbijsterende indrukken! Afgelopen winter mocht ik Nieuw-Zeeland ontdekken; deze bijzondere unieke eilanden zijn de lange vlucht meer dan waard. Maar ik mis China toch het meest; een wereldmacht zo rijk aan cultuur, natuur, historie en razendsnelle vooruitgang, daar ben ik zelfs na 24 jaar nog lang niet uitgekeken!

Wat verwacht je straks als reisleider bij TUI? Verandert er iets? En waar kijk je het meest naar uit?

KRAS was natuurlijk al lang nauw verbonden met TUI, maar gaat nu toch om begrijpelijke redenen op in een van de grootste touroperators. Ik hoop vooral dat de nauwe, gezellige samenwerking met “het kantoor” voor ons als “mensen in het veld” hetzelfde blijft, dat is belangrijk als je zo ver van huis bent. Daarnaast hoop ik ook dat we de kleinschaligheid en intimiteit van KRAS kunnen waarborgen in onze reizen, waarin de persoonlijke aandacht voor de klant centraal blijft staan. Maar de bekende roodwitte “kras” zal verruild worden voor de lichtblauwe met rode smile.

Persoonlijk kijk ik er naar uit om weer terug te gaan naar “mijn landen”, en deze dan te herontdekken na deze moeilijke tijd, sámen met mijn reizigers natuurlijk! Of dit nu in een rode of blauwe polo is! De wereld zal niet meer hetzelfde zijn en toeristen zullen op veel plaatsen héél welkom zijn.

Welke boodschap wil je nog aan al jouw KRAS klanten meegeven?

v

Mijn boodschap aan onze KRAS klanten is als vanouds: blijf vooral reizen en ga met open ogen en open hart op reis, ver weg of dichtbij, bereidt u wel goed voor en ga gezond en fit op reis ….. want ook toerisme is topsport!