Wij respecteren uw privacy

Kras gebruikt verschillende soorten cookies. Naast functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te laten functioneren, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van de website te meten. Ook plaatsen wij graag cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde en relevante aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw internetgedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen.
Door op “Accepteren” te klikken geeft u toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies. Indien u kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies.

Weigeren
Corona voucher

We verkeren momenteel, door de uitbraak van het coronavirus, in een zeer uitzonderlijke situatie. Een situatie die gevolgen met zich mee brengt waarmee we niet eerder te maken hebben gehad. Daarom waren wij genoodzaakt veel reizen te annuleren. We betreuren de enorme impact van het coronavirus op alle reisplannen, maar verwelkomen je graag weer in de nabije toekomst, om alsnog de mooiste bestemmingen te kunnen ontdekken.

Wie ontvangt de Corona-voucher?

Als jouw reis in verband met het coronavirus is geannuleerd, ontvang je ter compensatie van deze annulering een Corona-voucher. Het gaat om bij KRAS geboekte reizen met een vertrekdatum tussen 13 maart 2020 en 18 juni 2020. Je ontvangt van ons een voucher ter waarde van de door jou betaalde reissom van jouw reis. Hierover nemen we contact met je op.

Hoe lang is de voucher geldig?

De Corona-voucher is een jaar lang geldig op alle pakketreizen uit het aanbod van KRAS. Je hebt dus een jaar lang de tijd om een nieuwe reis uit te zoeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan.

Meer informatie

Voor meer informatie en veelgestelde vragen over de maatregelen omtrent het coronavirus en de Corona-voucher, kun je terecht op deze pagina.

Hoe ontvang je de Corona-voucher?

Je vindt de voucher binnenkort in de Mijn Boeking omgeving. Inloggen in Mijn Boeking kan via kras.nl/mijnboeking op basis van het boekingsnummer en wachtwoord die je per e-mail hebt ontvangen.

Voorwaarden Corona-voucher - KRAS reizen

De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op de Corona-voucher.

· Deze voorwaarden zijn van toepassing op de (inwisseling van de) Corona-voucher, uitgegeven door TUI Nederland N.V., gevestigd te 2288 GC, Rijswijk aan de Volmerlaan nr. 3. in deze handelend onder de naam ‘Kras’.
· De Corona-voucher wordt enkel verstrekt aan de hoofdboeker van de oorspronkelijke boeking en de waarde van de Corona-voucher stemt overeen met de door u betaalde reissom van de oorspronkelijke boeking.
· Deze Corona-voucher valt conform het (tijdelijke) bestuursbesluit d.d. 16 maart 2020 onder dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
· Deze Corona-voucher kan uitsluitend gebruikt worden ten behoeve van (gedeeltelijke) betaling van één of meer (pakket)reizen uit het reisaanbod van Kras.
· De reis dient te worden geboekt via kras.nl, het KRAS Customer Services Center, een TUI Reisbureau of een TUI at Home Mobiele Reisadviseur en deze Corona-voucher kan uitsluitend ten tijde van de boeking worden ingeleverd.
· De Corona-voucher is geldig tot 1 jaar na datum van uitgifte.
· Indien u bij boeking minder besteedt dat de op de voucher vermelde waarde, ontvangt u een restantvoucher, waarop het alsdan resterende bedrag wordt vermeld. De datum van uitgifte en geldigheidsduur van de initieel uitgegeven Corona-voucher blijven van toepassing op deze restantvoucher.
· Indien u bij boeking meer besteedt dan de op de Corona-voucher vermelde waarde, dient u het verschil bij te betalen.
· Indien u na inwisseling van de Corona-voucher de nieuw geboekte reis annuleert, ontvangt u wederom een voucher ter waarde van het bestede bedrag. Deze nieuwe voucher valt niet onder de dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
· De Corona-voucher is op naam gesteld en strikt persoonlijk. Overdracht van de (restant)voucher is slechts mogelijk aan een (andere) deelnemer van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan Kras.
· Indien TUI aan de hand van enige ontbrekende (beveiligings)kenmerken enigszins het vermoeden heeft dat deze Corona-voucher ongeldig of vervalst is, kan zij deze als ongeldig aanmerken en deze als betaalmiddel weigeren en contante betaling van de klant eisen. Kopiëren, namaken, vermenigvuldigen en/of op enigerlei wijze reproduceren van deze Corona-voucher is verboden. Bij overtreding van deze bepaling wordt aangifte gedaan.
· Wanneer de Corona-voucher niet is ingewisseld vóór het verstrijken van de geldigheidsduur, kan er nadien een verzoek bij Kras worden ingediend om de waarde van de Corona-voucher in contanten uitgekeerd te krijgen. Een dergelijk verzoek is mogelijk nadat 1 jaar na datum van uitgifte is verstreken.
· Voor vragen ten aanzien van (inwisseling van) de Corona-voucher kunt u terecht op: https://www.kras.nl/coronavirus-faq/

Voorwaarden Algemene voucher

· Deze voorwaarden zijn van toepassing op de (inwisseling van de) TUI voucher (hierna: ‘Voucher’), uitgegeven door TUI Nederland N.V., gevestigd te 2288 GC, Rijswijk aan de Volmerlaan nr. 3.
· De Voucher wordt enkel verstrekt aan de hoofdboeker van de oorspronkelijke boeking.
· De Voucher kan uitsluitend gebruikt worden ten behoeve van (gedeeltelijke) betaling van één of meer (pakket)reizen uit het reisaanbod van TUI Nederland N.V. en/of vliegtickets uit het aanbod van TUI Airlines Nederland B.V.
· De reis dient te worden geboekt via een van de TUI boekingskanalen (dit kan zijn een TUI Reisbureau, TUI.nl, de TUI app, het TUI Customer Services Center of een TUI at Home Mobiele Reisadviseur) en deze Voucher kan uitsluitend ten tijde van de boeking worden ingeleverd.
· De Voucher is geldig tot 1 jaar na datum van uitgifte.
· Indien u bij boeking minder besteedt dat de op de Voucher vermelde waarde, ontvangt u een restantvoucher, waarop het alsdan resterende bedrag wordt vermeld. De datum van uitgifte en geldigheidsduur van de initieel uitgegeven Voucher blijven van toepassing op deze restantvoucher.
· Indien u bij boeking meer besteedt dan de op de Voucher vermelde waarde, dient u het verschil bij te betalen.
· Indien u na inwisseling van de Voucher de nieuw geboekte reis annuleert, ontvangt u wederom een voucher ter waarde van het bestede bedrag.
· De Voucher is op naam gesteld en strikt persoonlijk. Overdracht van de (restant)voucher is slechts mogelijk aan een (andere) deelnemer van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan TUI.
· Indien TUI aan de hand van enige ontbrekende (beveiligings)kenmerken enigszins het vermoeden heeft dat deze Voucher ongeldig of vervalst is, kan zij deze als ongeldig aanmerken en deze als betaalmiddel weigeren en contante betaling van de klant eisen. Kopiëren, namaken, vermenigvuldigen en/of op enigerlei wijze reproduceren van deze Voucher is verboden. Bij overtreding van deze bepaling wordt aangifte gedaan.
· Deze Voucher valt niet onder de dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
· Wanneer de Voucher niet is ingewisseld vóór het verstrijken van de geldigheidsduur, kan er nadien een verzoek bij TUI worden ingediend om de (resterende) waarde van de Voucher in contanten uitgekeerd te krijgen. Een dergelijk verzoek is mogelijk nadat 1 jaar na datum van uitgifte is verstreken. In een tweetal situaties geldt een afwijkende regel:
- Indien u een voucher heeft ontvangen in het kader van een Seat Only ticket, dan zal TUI na een jaar pro-actief de (resterende) waarde restitueren.
- Indien u een voucher heeft ontvangen in het kader van de TUI Omruilgarantie of Kras Omruilgemak, wordt na het verstrijken van de geldigheidsduur, de (resterende) waarde niet in contanten uitgekeerd.
· Voor vragen ten aanzien van (inwisseling van) de Voucher kunt u terecht op: https://www.kras.nl/coronavirus-faq/